trænings motivation.

I dag på bloggen skal vi snakke om noget jeg tit bliver spurgt om inde på min Instagram, og generelt i min hverdag - nemlig hvordan jeg forsat kan holde min trænings motivation igang, nu hvor fitness har lukket. Jeg træner hverdag, pånær søndag hvor jeg har hvile dag, ellers er jeg aktiv hverdag - hele ugen og jeg elsker det! Jeg har været det fra dag 1 her i corona tiden, og har ikke været så påvirket af nedlukningen af Fitness World.. Selvfølgelig savner jeg mit gamle centre, og glæder mig også til at kunne komme afsted igen, men jeg har også bare set det som en mulighed for at prøve noget andet og prøve en anden form for træning, så i stedet for at se negativt på det, så har jeg vendt det til noget positivt og har på den måde, udviklet min egen træningsform! Jeg er faktisk begyndt at holde af min hjemmetræning, og nyder at kunne gøre det på alle tider af døgnet, og selv bestemme hvad jeg skal træne og hvor det ikke kræver mere end 1 yoga måtte.. Men på grund af corona og fordi de forskellige centre er lukket ned, så har rigtig mange mennesker mistet lysten til at træne og er kommet ud af den gode rutine de måske havde, så derfor har jeg oplevet en større efterspørgsel på, hvordan jeg kan holde min motivation igang og stadig kan få trænet. Det spørgsmål har jeg siddet og tænkt over i et par dage, og vil nu give jer mine råd til hvordan man kan holde sin motivation igang, eller sagt på en anden måde, hvordan man kan få trænet, nu hvor det skal gøres hjemme eller ude i naturen.

Fordi motivation er noget som kommer og går, og det er ikke en du kan regne med hverdag, eller forvente at den er der hver morgen du står op. Så det handler mere om selvdisciplin og rutiner - du skal sørge for at det du laver er sjovt, og det er noget som du ser frem til, og aldrig føle det er tvang. Men lad os kigge på nogle af de gode råd, jeg kan give, som måske kan få jer igang med lidt hjemmetræning, her under corona.

Lav et træningsprogram, som du vil følge.
- Jeg ved at hvis jeg laver et program med øvelser og ting jeg skal for hverdag, så ved jeg også jeg får det gjort! Det er ligesom to do lister, hvis jeg laver en to do for dagen i morgen med ting jeg skal, så får jeg dem også gjort, fordi jeg elsker at krydse af! Sådan kan du også gøre med din træning! Jeg følger Pamela's træningsprogrammer og har gjort det fast i snart 9-10 uger, og jeg elsker det! Hun laver et nyt træningsprogram for hele ugen hver søndag, og jeg har nu fulgt det siden corona startet, og det er bare så fedt! Det er også med små felter hvor du krydser af, og på grund af det og hende, så får jeg trænet hver morgen, inden arbejde! Så jeg kan kun som så mange gange før, anbefale hende, hvis man vil igang - det er sjovt, hårdt og mega fedt + man kan virkelig se resultater med hendes programmer.

Sæt et bestemt tidspunkt af på dagen, hvor du vil træne.
- Jeg elsker at starte mine morgener af med at træne, da jeg er et stort A menneske! Jeg elsker at kunne stå op halv 7, hoppe i træningstøjet som er lagt frem dagen før, og så starte min dag med træning. Sådan har det altid bedst fungeret for mig, fordi jeg er simpelthen for træt til at træne om aften, når jeg kommer hjem fra arbejde. Men det er mit næste gode råd, at sætte sig et specielt tidspunkt på dagen, hvor man har tid og så få trænet! Det behøver ikke tage mere end max 30 - 45 minutter, og det er jo ingen tid, så det er bare med lige at finde tidspunktet der passer! For mig er det om morgen, måske er det om aften for dig, men prøv at sætte et tidspunkt, så du ved hvornår du skal.

Træn det du har lyst til.
- Det er et råd jeg selv er begyndt at følge rigtig meget, fordi der er ikke noget værre end at der står ben træning på programmet, men i dag har man lyst til mave træning. Træn det du har lyst til, fordi så får du også trænet! Jeg har nogle dage hvor jeg bare har lyst til at danse en masse, så der laver jeg videoer hvor man danser, eller dage hvor jeg kun vil træne ben, så træner jeg ben. Gør det som gør dig glad, og træn det du vil - fordi så glæder du dig også til at få trænet, og så får du det også gjort!

Husk den gode følelse efter træning.
- Uha det sidste råd jeg vil give, er nok også det jeg selv lever efter, de morgener hvor jeg vågner og bare ikke har lyst. Husk altid den gode følelse efter en hver træning, og den glæde kroppen får og det overskud du mærker! Jeg elsker, som i ELSKER følelsen efter en god træning, så den er altså med at huske! Det er den der får mig igennem hver morgen, hvis jeg ikke lige har lyst eller er træt, fordi jeg ved hvor godt det er for mig at træne, og jeg ved hvor meget glæde og overskud det giver mig - så bare altid husk den følelse!

Men det er ihvertfald de bedste råd jeg kan give lige nu, og er selv de råd jeg følger, når motivationen lige falmer lidt. Bare husk at motivationen vil aldrig være her hele tiden, det handler også meget om selvdisciplin. Jeg elsker ihvertfald bare min træning, og forsætter med det indtil fitness åbner igen, hvor træningen så vil forsætte i mit lokale Fitness World igen - men for nu, så er hjemmetræning ikke dårligt! Det er bedre end ingenting ihvertfald!

Får i også trænet her under corona, eller er i gået helt i stå? Hvad er jeres yndlings form for hjemmetræning? Styrke, cardio, løb eller?
Kys og Kram N.

Synes godt om

Kommentarer